Onze eerste ploeg is een ploeg waar rekening mee gehouden moet worden. Boekenberg zag dat vorige week ook en als we het artikel lezen op hun site was de frustratie niet enkel bij de spelers merkbaar maar ook bij de schrijver van dienst die het nodig vond onze spelers te bekritiseren. Korfbal is geen sport voor mietjes, laat dat duidelijk zijn en onze spelers laten zich niet zomaar wegzetten laat dat ook duidelijk zijn!

Ik zag hun geroutineerde spelers alleen maar klagen en mekkeren omdat ze in de duels harder moesten werken.  Nick won het merendeels van zijn duels tegen een zeer fysieke en vooral mekkerende Jeffrey Campers. Amber werd langs achter aangelopen door haar dame nadat ze een doorbraak forceerde waardoor haar tegenstander ongelukkig viel. Tumult alom bij de Boekenberg aanhang. Wat wij aanzagen als een strafworpfout werd door hen omschreven als onorthodoxe korfbal. De scheids was daar ook het noorden kwijt, geen penalty maar wel de bal voor ons! Begrijpen wie begrijpen kan. Klagen help blijkbaar dan toch! Dat we tenslotte in de eindfase de wedstrijd verloren lag enkel aan ons zelf. Op de cruciale momenten maakten we te veel fouten en Boekenberg profiteerde daarvan. Meer moeten wij daar niet achter zoeken.

Borgerhout / Groen-Wit, dat vorige week tegen Floriant in een matige wedstrijd verloor, zou wel eens het keerpunt kunnen zijn van ons tot nu toe puntenloos parcour. De trainingen worden goed opgevolgd en dat betekend dat we compleet kunnen aantreden. Het belang van Lies wordt hier nogmaals onderstreept. Niet enkel om haar kunde, maar vooral omdat ze haar collega's op een hoger niveau laat spelen. Vooral langs dameskant is dit enorm merkbaar. Vorige week scoorden ze 15 van de 22 doelpunten tegen de Boekenbergdames en gisteren wederom 9 van de 19 doelpunten, strafworpen niet meegerekend!

Bijna gans de wedstrijd aan de leiding en dit niet meer loslaten tot het eindsignaal. Borgerhout sputterde op het eind nog wat tegen maar meer kon het niet brengen. Enkele dubieuze beslissing van het scheidsrechter duo zorgde nog voor wat wrevel naar het eind toe. Maar Bjorn krijgt van ons krediet. Hij floot voor de rest een uitstekende wedstrijd.

Vreugde alom. Jurgen kan terecht fier zijn op zijn troepen. Het verschil lag vandaag bij de dames die met een droge 9-1 hun tegenstanders naar huis stuurden!

Bij Borgerhout het jammerlijk uitvallen van een Jaro Peeters met wat vermoedelijk een spierscheur zal zijn. Toch Jaro kon net als vorige week het verschil niet maken voor Borgerhout. Dan zie je maar hoe belangrijk één speler kan zijn!

Onze B-ploeg won hun wedstrijd in de slotfase. Opvallend was daar het inbrengen van Alec Verlinde in 2 cruciale momenten van de wedstrijd waar hij telkens mee het verschil kon maken. Zo blijft onze B-ploeg de ongeslagen leider in de Top League. Bewijs dat we over gans onze kern goed zitten.

Volgende week Scaldis. Aan alle supporters de oproep om massaal af te zakken naar Kwik voor een dagje Top Korfbal!

Patrick