Zaterdagmorgen was het dan aan onze U12 die voor het eerst in de kruisfinales stonden. In een sterke competitie eindigde ze als primus in hun reeks wat op zich zeer knap was. Ondanks het ongoddelijk vroeg uur waren de supporters present en kregen ze ook waar voor hun geld.

Knappe aanvallen, geduldig opgebouwd en vooral sterk afgewerkt. Zo kan ik de wedstrijd omschrijven. De omroeper van dienst had wat last met de namen. De tweeling van Bart en Ann en het nichtje kregen dan ook de naam De Vulder wat voor hilarische taferelen zorgde.  De tegenstander was Boekenberg en deze hadden hun handen vol met onze talentvolle groep die vlot wonnen met  8- 4 (4.2 aan de rust). De lijnrechter was niet bij de les en beïnvloedde de wedstrijd teveel wat voor heel wat frustratie zorgde bij beide teams.

Maike opende de score met een schotje en even later brengt ze de Biekes op 2 -0 met een doorloopbal. Een shot van Boekenberg heer wordt eerst afgekeurd maar uiteindelijk toch goedgekeurd. Even hoop bij Boekenberg maar die word snel ontnomen door wederom een prachtige inloper die jammer genoeg afgekeurd word wegens lopen. Maar even later is het dan toch raak en 3-1 via Rinske op inloper. Even later scoren wij vanop afstand door Robbe en gaan we rusten met een 4-2 voorsprong door.

In de 2de helft komen wij goed uit de kleedkamer. Robine met een inloper en direct erna 6-2 via Rinske met een shot van ver. Kloof van 4 is gemaakt en geven we niet meer af. Boekenberg nog even terug tot 6-3 maar na een mooie omdraaibal van Bieke en een schot van Thomas loopt het verschil op tot 5 doelpunten en wordt het 8-3. Boekenberg nog naar 8-4 met nog enkele minuten te spelen. Er worden nog wat wissels gedaan langs beide kanten maar het blijft 8-4, winst voor onze biekes!!!

Nu zondag spelen ze tegen Temse. Temse is geen onbekende in Herentals en staan al jaren met hun jonge teams in de kruis -en finales. Hopelijk krijgen onze U12 de zenuwen onder bedwang.

Doelpunten: Maike 2 – Rinske 2 – Bieke 1 – Robbe 1 – Robine 1 – Thomas 1