Onze U19 mochten de spits afbijten. Tegenstander AKC dat knap 4de eindigende waar wij eerder Putse hadden verwacht. In de competitie was AKC geen partij voor ons. Beide wedstrijden werden ruim gewonnen, dus was het logisch dat iedereen dacht dat het een walk-over ging worden. Echter onze U 19 zijn niet aan hun beste reeks bezig. De laatste wedstrijden werden wel gewonnen maar nooit echt met overtuiging. Dus was het afwachten of ze klaar waren voor de kruisfinales.

De wedstrijd begon hoopvol. Axel De Pauw (man van de wedstrijd) opende de score waarna Siebe de 1-1 op het bord bracht voor AKC. Dan was het al Kwik dat via 2 x Famke, Chloe en terug  Axel ons op een verdiende 5-1 voorsprong brachten. Demi bracht AKC op 5-2 maar een out standing Famke Wuyts scoorde haar 3de doelpunt van de avond. 6-2. Maar dan viel het stil. Gedurende 12 minuten konden we niet scoren en miste zelf 2 terecht gegeven strafworpen. Duidelijk was het dat sommige spelers niet op hun normale niveau speelden. AKC profiteerde hier gretig van en kwamen terug tot 6-6. Gelukkig was daar Axel De pauw die met zijn 3de en 4de doelpunt ons terug op voorsprong bracht. Roan Verwerft maakte er 9-6 van vlak voor rust.

2de helft bleven we zoeken naar onze beste niveau, wat nooit kwam. AKC kwam een paar maal terug tot op 1 doelpunt. Maar het waren vooral Famke en Axel die telkens de voorsprong veilig stelden. Alec Verlinde scoorde op het juiste moment en Axel, die de vele opgekomen supporters bedankte met zijn 7de doelpunt van de avond,  brachten de kloof op 3 doelpunten met nog 3 minuten te spelen. Siebe (zeer goede partij) legde vlak voor affluiten de eindstand vast op 18-16.

We speelden zoals gezegd geen al de beste wedstrijd wat de kans aan AKC gaf om de wedstrijd spannend te maken. Echter had ik nooit het idee dat we echt in de problemen konden geraken. Alleen wanneer Axel met krampen naar de kant moest hadden we even het gevoel van, “als dat maar goed komt!” We misten 3 strafworpen wat veel teveel van het goede is. Aanvallen liepen stroef omdat bepaalde opdrachten niet uitgevoerd werden en de afwerking ondermaats bleef. Ja, laat ons eerlijk zijn dat het niet ons avondje was. Desondanks wonnen we wel verdiend en spelen wij de finale nu zaterdag tegen onze rivaal uit Deurne, Boekenberg.

De sterren van de avond waren onze  eerste jaar U19-ers. Beide waren goed voor 13 speeldoelpunten.  Axel de Pauw 7 en Famke Wuyts  6. Daarboven op verdedigden beide hun tegenstanders uit de wedstrijd. Knap.

Doelpunten: Axel De Pauw 7 – Famke Wuyts 6 – Chloe Van Der Put 1 – Roan Verwerft 1 - Kyle T'Jollyn 2 (strafworpen) – Alec Verlinde 1.