U12 kroont zicht bij eerste deelname in Herentals tot zaalkampioen nadat ze Temse in een sterke slotfase bedwingen.

Temse is in de U12 en U14 reeksen een graag geziene gast in Herentals. Al jaren draaien ze bij de allerkleinste mee aan de top en zijn dan ook niet weg te denken tijdens de zaalfinales. Ook in de beginfase van deze finale maakten ze hun favorietenrol waar met dynamisme korfbal waar vooral te zien is hoe knap er gewerkt wordt bij Temse.

In de reguliere competitie hadden we al kunnen winnen van dit Temse maar konden we tijdens onze eerste finale ook de druk aan? Dat was de vraag.

De wedstrijd begon zenuwachtig. Te veel balverlies langs onze kant waar we de bal meermaals door de handen lieten glippen en daarbij onze voeten in de weg stonden. De beginfase was dan ook in het voordeel van Temse. Wij gaan tweemaal in de fout onder korf en Temse naar 0-2 voorsprong. Fout en vrijeworp feilloos omgezet door Jarne, 1-2. Even onoplettendheid en inloper van Temse, 1-3. Fout Van Temse en vrijeworp. Robbe genadeloos (zoals z'n vader) en 2-3. We beginnen beter te spelen maar vergeten dat men ook van afstand kan scoren. We blijven echter geduldig rondspelen en Rinske brengt ons langszij met een prachtige doorloopbal. 3-3. Nu is het Temse dat de druk begint te voelen en foutjes begint te maken. Vlak voor rust brengt Lore de kwikkers op voorsprong via een doorloopbal. We gaan rusten met een 4-3 voorsprong.

Na de rust is het Temse dat het eerst scoort en 4-4. Ons spel begint beter te lopen en we maken minder fouten. Geduldig laten we de bal rondgaan. Thomas probeert het een paar maal van ver maar mist nipt. Rinske brengt echter met haar 2de doorloopbal haar ploeg wederom op voorsprong. 5-4. Temse kan niet meer scoren en wat frustratie bij de coach van Temse die mag gaan zitten. Ondertussen was Xander in de ploeg gekomen wat verdedigend een zeer goed zet bleek te zijn. Wederom worden we foutief afgestopt en het is Robbe die met zijn 2de vrijeworp Kwik een tweepunten voorsprong bezorgt. 6-4. Temse laat echter niet begaan en vecht zich terug in de wedstrijd en met nog 5 minuten staat het 6-5. Spanning ten top nu! Vooral bij de supporters dan toch want wat er dan gebeurt laat menig korfballiefhebber met verstomming achter. Temse onderschep de bal en probeert uit te werken. Bieke kan echter de bal onderscheppen en op dat moment spurt Lore naar de korf. Bieke ziet het gebeuren en lanceert een pas van over meer dan 8 meter die perfect in de handen van Lore komt. Perfect uitgevoerde uitstapbeweging en knap afgewerkt. De zaal ontploft. 7-5 in het voordeel van Kwik. We geven dit niet meer af en onze U12 zijn landskampioen 2017. Traantjes van vreugde bij ons en traantjes van verdriet bij Temse die een staande ovatie krijgen van onze supporters.

Kwik pakt na de U19 haar 2de zaaltittel met de U12. Dikke proficiat aan de trainers, coachen en begeleiders maar in het bijzonder aan de spelers die bewezen hebben in hun eerste finale met druk te kunnen omgaan, Knap gewerkt meisjes en jongens.

Doelpunten: Jarne 1 – Rinske 2 – Robbe 2 – Lore 2