U16 verlengt zaaltittel in een wedstrijd, die nooit echt een wedstrijd werd. AKC rekende op hun 2 spitsen en dat is te weinig ten opzichte van een sterk collectief geheel zoals de U16 van Kwik. Heel de zaalcompetitie heeft deze ploeg gedomineerd. 14 wedstrijden - 28 punten met een doelgemiddelde waar je van duizelt.

In dit soort wedstrijden wordt nooit spectaculair en mooi korfbal verwacht en al zeker niet bij de jeugd. Zenuwen en stress spelen een bepalende rol in de kolkende en vernieuwde Sporthal van Herentals.

We beginnen de wedstrijd met enkele spelers die de zenuwen niet onder controle konden houden en dat bracht ons direct in de problemen met 2 strafworpen. Al goed had AKC ook de nodige stress en miste ze 1 daarvan. We kunnen een eerste gaatje van 2 slaan door het sterke aanvallende duo Rowen/Christophe en de goed werkende dames. Het andere vak wist verdedigend zeer sterk te spelen en we konden stilaan een 2e gaatje slaan van 4, 2 – 6. Nog voor de rust kan AKC de achterstand weer verkleinen tot 2 doelpunten door onze nonchalante verdediging en een gemiste strafworp. We komen sterk uit de kleedkamer via Jordy en krijgen een onnodige vrijworp tegen maar vanaf onze BRAZILIAAN daarna die geweldig is uitgevoerd en geweldig is omgezet konden we weer uitlopen en de wedstrijd beslissen. Uiteindelijk werd de wedstrijd beslist met het laatste doelpunt, 8 – 14, door een knap schot van onze topinvaller Kilian.

Vorig jaar speelden we 2 korfballend geweldige wedstrijden vanuit de underdogpositie terwijl we nu korfballend minder geweldig waren. Veel pasfouten en verkeerde keuzes maar wel een behoorlijk sterke verdediging was kenmerkend voor onze 2 wedstrijden. Anderzijds mag ook gezegd worden dat onze groep hun favoriete rol ongelooflijk heeft waargemaakt met een ongezien verschil. 20 – 11 en 8 – 14 is zeer duidelijk en nog niet veel gebeurd.

Een verdiende kampioen en het harde werk heeft geloond.

Yannick

Doelpunten: