Beste kwikkers,

Allereerst willen wij, vanuit het bestuur van Kon. Kwik KC, onze trots uitspreken over het geel en zwarte legioen dat vrijdag en zaterdag Herentals veroverd heeft. We zijn dan ook fier dat we hier stonden met wederom een jeugdteam en sinds lange tijd ook met ons eerste team. Dit bewijst : er leeft wat op Kwik en we mogen op dit moment weer de vruchten plukken van al die uren, dagen, maanden en jaren van inzet van alle spelers, vrijwilligers, supporters, trainers en bestuurders.

Hoewel er momenteel nog een waas van teleurstelling en onbegrip hangt, denken wij dat we mogen besluiten dat er zeer veel Kwik-gezinden zijn onder ons, die alles willen geven voor onze teergeliefde club.

Dat we een vurige en kritische club zijn, daar steken we ons niet voor weg! En net zoals op elke club zal iemand zich wel eens laten gaan. Dat deze personen zich dan ook tegenover iedereen willen verontschuldigen, doet ons er enkel even bij stilstaan dat we nog altijd een club zijn voor de mensen, door de mensen.  Wij durven dan ook onze fouten toe te geven. Dus bij deze sluiten we Bart en Jacky met z’n allen terug in de armen en hopen we enkel dat ze even stilstaan bij zaterdagavond en geen onoverwogen beslissingen nemen. Ze staan voorop in ons legioen en supporteren al is het een lieve lust, en net daarvoor staan wij als club.

Met een hart voor elkaar!

Vervolgens gaan we een impulsieve beslissing ook niet overdramatiseren. Enkele leden vonden, terecht, dat we als bestuur een reactie moesten geven. Dat we achter de schermen er al sinds zaterdag 30 minuten na de match mee bezig waren hoeven we jullie niet te vertellen. We hebben dan ook gevraagd aan Bart en Jacky om hun excuses aan te bieden aan Kwik, AKC en de Korfbalbond en hebben dit vervoegd met onze eigen excuses aan de beheerraad van AKC en de KBKB.

Voor AKC is dit een afgesloten zaak, voor de KBKB eveneens.

Vanwege onze bondsvoorzitter mochten we het volgende vernemen:

Beste Patrick,

Bedankt voor jullie weloverwogen en oprechte verontschuldigingen.  Deze aanpak getuigt van respect voor onze sport.

We zien elkaar zeker nog in Herentals dit weekend !!

Sportieve groeten,

Danielle Ruts

Voorzitter

Het volledig hierbij laten leek ons niet de beste oplossing, dus de komende periode zullen wij acties ondernemen rond RESPECT en FAIRPLAY. Iedereen die daar zijn steentje aan wil bijdragen, al is het maar aanbrengen van ideeën, mag dit laten weten aan één van onze bestuursleden.

Om te besluiten zouden wij al onze leden willen oproepen om zaterdag om 16u in Herentals voor de laatste keer deze zaalperiode paraat te staan om onze U19 naar de titel te roepen, aan te moedigen, zingen,… Zolang het maar sportief en ludiek is en we onze waarden en normen van de club uitdragen!

C’mon biekes… Yellow Blacks Army!

Met sportieve groeten,

Yannick Van Dyck