Verslag van de wedstrijd van de U19A van afgelopen kan u hier verder lezen.

U19 Kwik-Voorwaarts

Aanval: Killian – Christophe – Famke – Anke
Verdediging: Cédric – Jordy – Daphne – Noa
Reserve: Jules – Margot

Onder een stralend zonnetje en een zacht briesje beginnen we vol goeie moed aan de revanchewedstrijd. Bij de uitwedstrijd zijn we daar zwaar onderuit gegaan, mede door een arbiter die bij elke beweging van Voorwaarts de bal op de stip legde in hun voordeel, maar ook doordat wij tekort schoten in de afwerking.
We hadden dus het één en ander goed te maken!

Het viel me “als sup(re)porter” wel op dat er zowel langs de kant van Voorwaarts als de kant van Kwik zeer weinig supporters waren. Bij aanvang van de wedstrijd telde we net 13 kwik supporters….is dit een slecht voorteken dat getalletje 13?

We gingen goed van start, de eerste 5 minuten scoorde Christophe met een indraaier en een schot van ver op een pas van Anke. 2-0. En ja hoor, déjà-vu, Voorwaarts maakte hun eerste doelpunt met een penalty 2-1. De volgende 6 minuten hield de verdediging goed stand en na een goeie opbouw in het aanvalsvak, scoorde Jordy met een schotje 3-1. Voorwaarts kwam echter terug aansluiten met “ne losse” tegen Noa en wederom een penalty’ke. Stand 3-3. Het valt op dat Voorwaarts in beide aanvallen veel 2 tegen 2 speelt; ofwel de dames in de spits, of de heren. Zo kunnen ze vooruit lopen door een ver schotje tegen Killian, en een wegtrekker na een rebound tegen Killian 3-5. Vervolgens krijgt Cédric een ver schotje tegen 3-6, maar kan Famke ons terug op twee punten verschil brengen door een schotje achter de korf op een diepe pas van Christophe. 4-6. Voorwaarts antwoordt zeer krachtig terug door onmiddellijk te scoren met nog maar eens een penalty en een schot tegen Famke 4-8. De spelers en het handjevol supporters - wat een beetje is aangedikt is tot 20 – beginnen wat te panikeren. Er wordt gewisseld met nog 3 minuten op de speelklok tijdens de eerste helft. Margot komt in de plaats van Anke en Jules in de plaats van Killian.

We gaan de rust in met nog een ver schot tegen Cédric en een korte kans van de dame van Daphne, 4-10.

De rust heeft ons goed gedaan, en blijkbaar is er ook rust gevonden in het team en wordt er geen paniekkorfbal meer gespeeld. Op een luttele 6 minuten scoort Cédric, Jordy en Famke met een ver schot 7-10. Voorwaarts mag een vrijworp nemen, maar deze wordt serieus “gepand” door Jordy.
Onze volgende aanval is er eentje van lange duur. Er wordt goed voor elkaar gewerkt, de kansen zijn eindeloos, maar jammer genoeg komt er geen punt uit. De volgende aanval van Voorwaarts wordt wel afgewerkt door een inloper tegen Daphne. 7-11
Jordy mag deze keer ook de bal op de stip leggen en werkt deze mooi af 8-11.
We komen terug op twee punten achterstand door een inloper van Cédric 9-11, met nog 18 minuten te spelen. Er is terug hoop en moed. Christophe kwetst zich in een duel met zijn heer en Killian komt terug op het speelveld. Noa wordt vervangen door Anke en vervolgens gaat Noa naar het andere vak, ter vervanging van Margot.

We komen op één puntje achterstand door een schotje van Famke 10-11. Maar Voorwaarts weet onmiddellijk tegen te scoren door een schotje tegen Daphne. In de eerstvolgende aanval scoort Cédric onmiddellijk terug met een schot en we kunnen de kloof terug dichten 11-12, maar er wordt wederom tegen gescoord door een inloper tegen Killian 11-13. Door een misverstand onder de korf bij onze heren Jordy en Cédric, weet Voorwaarts weer te scoren 11-14. Met nu nog maar enkele minuten te gaan, wordt het nog heel moeilijk, maar we verliezen de moed niet. Noa scoort met een schotje en het wordt terug 12-14. Famke wordt gewisseld door Margot met de bedoeling om naar het aanvalsvak te gaan, maar de tijd is te kort en Voorwaarts begint de laatste 2 minuten de tijd te rekken.
Eindscore 12-14, waarvoor een proficiat voor Voorwaarts die goede druk kon leggen, en met momenten iets gretiger naar de bal gingen.

Een goede tweede helft voor Kwik waarbij wij er 8 scoren en Voorwaarts slechts 4, maar jammer
genoeg telt de eerste helft ook mee.

Dominique