De renovatie van KWIK INDOOR gaat voorspoedig!

25 maart van dit jaar begonnen we met een handvol vrijwilligers aan de afbraak van de toenmalige installaties die zich in onze sporthal bevonden.

Nu 3 maand na het startschot is deel 1, de heraanleg van het speelveld, zo goed als klaar.

Op woensdag 4 juli zal de aannemer de nieuwe sportvloer voorlopig opleveren.

Ik kan jullie nu al zeggen dat het een schot in de roos is! Met dank aan het team van Janssen en Fritsen die de aanleg van de sportvloer voortreffelijk hebben uitgevoerd! Duidelijk dat we met dit partnership de marktleider in sportvloeren hebben kunnen strikken. Vakmannen waarvoor de aanleg van een sportvloer geen 9 to 5 job was, die tevens super efficiënt tewerk zijn gegaan en een oog hebben voor detail. Daar bovenop moeten we eveneens opmerken dat orde en netheid boven alles gaan en deze werkmannen dan ook onze sporthal elke dag spik en span hebben achtergelaten.

Vanaf aankomend zaalseizoen zullen onze teams alsook de teams van AKC en alle bezoekende teams op KWIK INDOOR kunnen genieten van een sportvloer waar korfbal prominent aanwezig is. Geen wirwar aan lijnen, geen discussie over welke kleur de middenlijn nu is... Nee, korfbal op 1!

We hopen dat onze vrienden van SPORTBEAT vaak zullen komen filmen komend seizoen op KWIK INDOOR, er zal geen beter uithangbord zijn om korfbal in de picture te brengen!

Zoals op de jaarlijkse algemene vergadering gepresenteerd hebben we niet enkel gedacht aan het plaatsen van een nieuw hoofdveld. Vanaf heden hebben we ook 2 U10 (en jonger) velden beschikbaar in de breedte van de sporthal. Ideaal om onze jongsters meer dan voldoende plaats te bieden om hun favoriete sport te kunnen uitoefenen!

Onderaan dit bericht vinden jullie alvast enkele TEASERS van het eindresultaat. We vragen jullie allen echter nog even jullie nieuwschierigheid te bedwingen en niet te laten verleiden om alvast een kijkje te gaan nemen in de hal! De rolluiken en inkomdeur naar de sporthal dienen ten allen tijde gesloten te blijven!

De raad van bestuur is achter de schermen alvast bezig met het plannen van een heuse openingsreceptie waarop al onze leden zullen worden uitgenodigd. We hopen dan ook dat jullie tot dan nog even op de tanden kunnen bijten, we beloven een spetterend eindresultaat! De uitnodigingen voor dit event zullen zo spoedig mogelijk volgen.

Op naar deel 2!

Na de voorlopige oplevering van de sportvloer zullen eerst bijkomende isolatiepanelen geplaatst worden op de plek waar de oude tribune stond. Zodra deze geplaatst zijn, zullen de werken starten aan de nieuwe tribune en als laatste stap zullen de veiligheidsdeuren van de sporthal vervangen worden door nieuwe exemplaren conform de nieuw veiligheidsreglementering.

In de tussentijd gaan we in Juli ook wat opkuiswerk verrichten! Mensen die echt al eens een kijkje willen nemen, kunnen zich al aanmelden om de wandpanelen van de sporthal langst de binnenkant proper te maken. Maar daar houd het opkuiswerk niet op. Zo zullen we ook de speeltuin afbreken en het materiaalhok van het onderhoud (buiten aan de kleedkamers) leegmaken en opruimen deze zomer. En ook de buitenkant van de sporthal kan wel een poetsbeurt gebruiken.

De komende weken zal er nog een mailing volgen met de planning van alle opkuiswerken, wij zijn jullie alvast dankbaar voor de aangeboden hulp!

Blijft nog 1 project open staan: de aanbouw van de nieuwe berging.

De offertes die we tot op heden ontvangen liggen nog boven het begrote budget. We trachten door middel van aanpassingen aan de constructie alsnog prijs te drukken, maar tot op heden hebben we nog niet een prijs ontvangen waarmee onze club verder kan. Financieel zou die last te hoog zijn om de komende 10 jaar te dragen en gaan wij zodoende opzoek naar andere mogelijke oplossingen en trachten we onze huidige aannemers te betrekken in het proces. Zij hebben namelijk veel meer kennis en kunde in huis en zodoende hopen we tot een overeenkomst te komen zodat ook deze werken kunnen opgestart worden.

Niet tegenstaande is er een plan B opgesteld en klaar voor uitvoering voor het geval dat we dit seizoen nog niet de nodige middelen zouden kunnen vrijmaken.

Natuurlijk kunnen we jullie hulp op financieel vlak gebruiken. Deze week lanceerden we een steunkaarten-actie waarmee we wat extra financiele slagkracht hopen te creëren om de renovatie te ondersteunen. Diegene die ermee aan de slag willen gaan, aanstaande zaterdag tijdens de clubdag zal onze sponsoring-verantwoordelijke Yves Hulin jullie in detail alles uitleggen over het hoe en wat. Zij die nu alvast wat meer informatie willen over deze actie kunnen Yves rechtsteeks contacteren (yves.hulin@telenet.be of 0498/21.75.03).

Daarboven zijn we nog volop opzoek naar nieuwe sponsors om onze club te ondersteunen. De afgelopen weken hebben we reeds 2 nieuwe sponsors mogen verwelkomen. Yves zal deze nieuwe namen binnenkort bekend maken naar alle leden toe. Wij danken hen nu alvast enorm voor hun steun aan onze vereniging!

Wij zien jullie allen graag aankomende zaterdag op de club verschijnen tijdens onze clubdag voor het tussen 2 palen tornooi en aansluitende BBQ en de kampioenenviering.

Tot dan!