Geachte Kwik leden,

Beste vrienden,

3 jaar geleden ging ik de strijd aan tegen kanker. Zoals door vele geweten was de ziekte nooit helemaal uit mijn lichaam maar wel onder controle. Het is altijd spannend afwachten wat de uitslag is na elke controle en het ging tot nu toe ook altijd de goede kant op. Echter bij de laatste controle, 2 weken geleden,bleek dat mijn waarden terug aan het stijgen is. Weliswaar minimaal maar toch voldoende om terug de periodieke controles op te voeren. Een verklaring hebben ze niet en dat maakt het allemaal wat moeilijker voor mij en mijn gezin. We blijven echter positief denken en gaan met volle moed de toekomst te gemoed.

Met dit gegeven in gedachte heb ik beslist om met onmiddellijke ingang mijn functie als voorzitter en bestuurder neer te leggen. Na meer dan 20 jaar in het bestuur te zetelen, waarvan bijna 12 jaar als voorzitter, is het mooi geweest. Ik kijk er met plezier op terug. Samen hebben we een mooi parcour afgelegd en ik zie dan ook een club met trots en sportiviteit. Een heel gezonde vereniging en met een accommodatie om “u” tegen te zeggen.

Ik doe dit vanwege mijn gezondheid, maar ook omdat mijn aanwezigheid anderen kan belemmeren zich te ontwikkelen. Daar komt nu ruimte voor. Hoe dan ook: ik zal het allemaal missen. Echter niet getreurd, aanwezig blijf ik wel uiteraard en met een beetje geluk ook nog heel lang.

Binnen het bestuur van Kon. Kwik KC is afgesproken dat ondervoorzitter Joeri Isenborghs (tevens lid van het Dagelijks Bestuur) tot aan de Algemene Leden Vergadering de rol van voorzitter overneemt. Een taak die hij vandaag reeds ten volle uitvoert en met glans kan ik wel stellen. Dit samen met de nieuwe impulsen van zowel Katya en Vanessa en met de nodige ondersteuning van de oudere garde, doet mij geloven dat Kon Kwik KC klaar is voor de toekomst.

Ik dank jullie hartelijk voor het vertrouwen dat jullie de afgelopen 20 jaar in mij hebben gesteld. Zonder jullie steun en toeverlaat had dit niet gekund.

Met sportieve en vriendschappelijke groeten,

Patrick Wuyts

Voorzitter Koninklijk Kwik KC