Gisteren kondigde de Vlaamse regering extra maatregelen aan om de verspreiding van het Corona Covid 19 virus tegen te gaan. Sport is één van de sectoren waarin extra maatregelen werden getroffen.

Vanaf donderdag 29 oktober 2020 zijn volgende regels van kracht:

• Alle georganiseerde sportactiviteiten indoor en outdoor voor +12 jarigen zijn verboden. Wij als club zien de noodzaak om ook onze jongste leden(-12 jaar) even niet samen te laten trainen en spelen. Er kan enkel nog op een niet-georganiseerde manier gesport. Dit wil zeggen zonder trainer, met respect voor de social distance en rekening houdend met het samenscholingsverbod.

De regering plaatste geen einddatum op bovenstaande maatregelen. Zij zullen dus geëvalueerd worden op basis van de evolutie van de cijfers. De KBKB en Kwik KC volgen dit uiteraard van nabij op.

De voorgestelde herfstspeelgelegenheid vanuit de Directie Jeugdbeleid zal dus jammer genoeg niet kunnen plaatsvinden. De federatie wenst gehoor te geven aan de vraag van de overheid om het aantal contacten te beperken. We hopen zo dat het contact tussen verschillende sportbubbels en hun begeleiders zo klein mogelijk is en dat de verspreiding van het virus kan afgeremd worden.

We hopen oprecht dat de genomen maatregelen snel hun vruchten afwerpen en dat we in de nabije toekomst weer positief nieuws mogen bekend maken. Blijf ondertussen rekening houden met de regels om jezelf en anderen te beschermen.