De geschiedenis van onze korfbalvereniging begint als een fascinerend avontuur, opgestart door enkele spelers van de toenmalige leden van zusterclub Merksem K.C.:

Mathieu Braspennings, Gaston Berghmans (jawel, hij!), Victor en Hector Jacobs, Irene Stijnen, Hughette Van Eecke, Piet Verdonck, Leo Saerens, Luc Wijns en vooral zijn ouders Jos Wijns en Mady Van Heymbeeck
vatten het plan op om zelf een korfbalclub op te richten in 1950, Kwik KorfbalClub, genoemd naar het zwarte hondje met gele strikje, Kwik.

De speelkleuren liggen meteen vast: geel/zwart zou het overal kleuren waar de supporters toe kwamen.

Voor allerlei redenen duurt het 2 jaar alvorens wij worden aanvaard als volwaardig lid van de KBKB.

Dankzij hun inspanningen en vasthoudendheid en de latere resultaten van passerende spelers zoals Herman Gielen, Jules Gielen, Rene Stynen, Lisette Verulste, Maria De Cock, Caroline Dom, Francois Van Geel, Jeannine Huybrechts, Carlo De Waele, Irene Stynen, Armand Cloet, Leona Bekkers, Henri Gestels, Huguette Vereecke, Ivan Goossens, Gerda Mortiers enz. en mede mogelijk gemaakt door wijlen trainer dhr. Jan ‘Tjokke’ Baetens, Piet Van Raemdonck en wijlen Leo Saeyens, staat Kon. Kwik K.C. waar het nu staat. Ook duizendpoot Luc Wyns was ooit jeugdkorfballer bij Kon. Kwik K.C., humor en comedy loopt blijkbaar als een rode draad doorheen onze geschiedenis.

Onze eerste locatie was  gelegen op de hoek van de Ringlaan en de Bredabaan met de kleedkamers in Café “Den Brem” aan de overkant van de straat. Later verhuisde wij naar een zanderig terrein (de “zaandbak” zoals het toen werd genoemd), dat wordt gehuurd van de toenmalige RTT-PTT waar men in 1982 een eind maakt aan de huurovereenkomst. Op zoek naar een andere stek, strijken we dan in 1982 neer in de ons nu aller vertrouwde locatie Keizershoek aan de overkant van het Fortje van Merksem. Wij beschikken over onze eigen sporthal en sinds enkele seizoenen hebben we 4 state-of-the-art kunstgrasvelden!