Beste Kwikkers,

We ontvingen het nieuws dat Mathieu Braspennincx overleden is op 97 jarige leeftijd op 30 maart in Frankrijk.

Thieu was ook onze eerste voorzitter.

Thieu en Angèle zijn 7 jaar geleden verhuisd naar de Provence in Frankrijk, niet ver van hun zoon.

Thieu en Angèle en Gaston Berghmans (+), samen met nog andere pioniers van het eerste uur waren aanwezig bij de geboorte van Kwik in café Nieuwe Barreel op 13 oktober 1950.

Een naam kiezen voor onze club was moeilijk, maar Thieu kreeg een inval “Als we nu eens “Kwik” gingen heten, gelijk mijn hondje”  Iedereen was akkoord en het kleine zwarte hondje (een schipperke) was onze eerste mascotte.  Uiteraard kreeg Kwik een geel lintje rond zijn hals, en was hij klaar om mee te supporteren.

Via zijn zoon Willy, vernamen we dat het met Thieu de laatste zes maanden bergaf ging, maar hij is vredig in zijn slaap gestorven. Thieu en Angèle zijn 71 jaar getrouwd.

Langs deze weg betuigen we onze oprechte deelneming aan Angèle Vansant en Willy en echtgenote.

Namens het bestuur

Ingrid De Vriendt