De technische commissie van KWIK heeft een overeenkomst bereikt met Bo en Eddy Van Hoof om vanaf volgend seizoen de spelersgroep verder te leiden.

Bo zal zijn trainerscarrière als T1 verder zetten op KWIK na enkele succesvolle jaren bij AKC, waar hij reeds zaalfinale en kruisfinale kon behalen alsook een veldtitel in het afgelopen seizoen.

Eddy zal na enkele seizoenen rust de draad terug opnemen om onze jonge spelers uit B en C verder te doen ontplooien. Met zijn kennis en ervaring als hoofdcoach van diverse topleague teams, bondstrainer en technisch directeur van de KBKB zal hij de nodige know-how kunnen doorgeven om onze kern in de breedte te versterken.

Huidig trainersduo Jürgen Frensch (T1) en Ken Coekaerts (T2) hadden reeds aan het begin van dit seizoen aangegeven bezig te zijn aan hun laatste campagne op KWIK. Voor Jürgen is dit seizoen bij KWIK de laatste opdracht in zijn roemrijke carrière als hoofdtrainer in België. Onder leiding van de 5-voudige coach van het jaar behaalden onze fanions afgelopen 3 seizoenen 1x kruisfinale 1x zaalkampioen, 1x kruisfinale veld en 2x veldkampioen. Tevens werd in 2017 de supercup tegen Blauw Wit met het kleinste verschil verloren in de verlengingen.

In januari van dit jaar werd er ook nog knap zilver behaald tijdens de Europacup te Boedapest.

Ken heeft aangegeven op zoek te gaan naar een nieuwe uitdaging als trainer/coach.

Vanuit het bestuur en club zijn wij ervan overtuigd dat onze huidige trainersstaf ook dit seizoen weer tot een succesvol einde zal brengen en wensen we beide trainers het allerbeste met de uitdagingen die nog verder hun pad zullen kruisen, zowel sportief als privé.

Tevens bedanken we hen voor het geleverd werk van de afgelopen seizoenen, die mee bij de succesvolste periodes uit de clubgeschiedenis behoren.

Wij nemen na 1 seizoen ook afscheid van Marco Commers dewelke dit seizoen fungeerde als T3 binnen onze kern.

Wij bedanken hem graag voor het geleverde werk en wensen hem het allerbeste toe.

Isenborghs Joeri

Voorzitter Koninklijke Kwik Korfbalclub