Wij mochten met enige droefheid vernemen dat oud-Kwikker Betty Gielen afgelopen dinsdag 19/06 is komen te overlijden.

In naam van alle Kwikkers wensen we de familie Verbelen-Gielen heel veel sterkte in deze periode.

De rouwbrief kan u hier terugvinden.

Beste leden,

 

Onze familiedag en kampioenenviering zal doorgaan op zaterdag 30/06/2018!

Op deze dag zal er een tussen 2 palen tornooi georganiseerd worden.

Het uur dat dit tornooi zal starten laten we nog weten. (vermoedelijk 10.00 uur)

Via onderstaande link kan je jezelf alvast gratis inschrijven:

https://login.twizzit.com/v2/public/form/8c56b0cfb337a8af5dede312d7acb8f8 

 

Na dit tornooi gaan we verder met een BBQ dewelke om 17.30 uur begint.

Prijs? 

Voor een volwassene vragen we 15 euro.

Kinderen (-14) betalen 10 euro

Wat krijg je hiervoor?

Groentjes, brood, saus, 4 vleesjes (kip, hamburger, worst en rib)

Eveneens dien je je hiervoor in te schrijven en dat gaat via onderstaande link:

https://login.twizzit.com/v2/public/form/76d5969692970373841bf850e301d63d 

 

Na deze BBQ gaan we over tot de kampioenenviering!

Deze kampioenenviering wordt afgesloten met een feestje tot in de vroege uurtjes!

 

Tot dan!

Het bestuur

 

Beste kwikkers...

Goed nieuws, de sportweek in augustus gaat door!

Wanneer:
Het gaat om 13,14,16 en 17 augustus(15 aug. niet wegens feestdag)van 9.00 u tot 16.00 u

Wat kan je verwachten:
Van 9.30 u tot 11.30 u zal er telkens getraind worden(deze trainingen worden gegeven door verschillende trainers). Om 12.00 u wordt er een warme maaltijd geserveerd en van 13.30 u tot 15.30 u zal er een nevenactiviteit plaatsvinden( +een 4-uurtje). Ook drank wordt voorzien.

Kostprijs:
80 euro te betalen voor 15 juli op de kwikrekening met vermelding’ sportweek augustus’
(inschrijving in orde na betaling)

@kernspelers en (jeugd)trainers
Wie eventueel een training zou kunnen/willen geven op één van de opgegeven dagen mag dit altijd melden aan Ann D.C. Onze jeugd zou dit fantastisch vinden.

@ouders
Wie zich eventueel kan vrij maken om op één van de dagen te helpen in de keuken(tafels klaar zetten ,toog even bemannen, afwassen, eten opwarmen/maken…), of na de middag
wil rijden(di en do) naar de geplande nevenactiviteit, laat het ons weten. vele handen maken licht werk!

Hopend op veel reactie kijken wij er alvast naar uit om er een toffe sportieve week van te maken!

Geel–zwarte groetjes
Het JEC

Vanaf heden hebben we de beslissing genomen als club om de samenwerking aan te gaan met Trooper.

 

Verslag van de wedstrijd van de U19A van afgelopen kan u hier verder lezen.

Beste Leden,

Sinds begin dit jaar hebben we een nieuwe sponsor:

Keurslager Buys

 

 

Anderhalve maand nadat het startschot werd gegeven voor de renovatie van KWIK INDOOR zijn de werken aardig opgeschoten.

Alle oude rommel werd vakkundig afgevoerd, de tribune volledig gedemonteerd en de resten van de AFBRAAKPARTY opgeruimd. Langst deze weg willen we dan ook alle vrijwilligers die hielpen bij de afbraak van de zaal van harte bedanken! Zonder jullie hadden we nooit zo ver gestaan!

Ook voor de organisatoren van de AFBRAAKPARTY een dikke pluim! Het feestje ging door tot in de vroege uurtjes, drank vloeide rijkelijk, de DJ's waren uitmuntend en de sfeer was top! Aan al onze kernspelers en alle vrijwilligers die op deze avond/nacht de handen uit de mouwen hebben gestoken, bedankt!

Bedankt dat jullie weer een onvergetelijk pagina in de geschiedenis van onze vereniging hebben geschreven!

We naderen stilaan tot het moment suprême! Op 18/06 zal onze partner Janssen en Fritsen starten met het plaatsen van de nieuwe sportvloer. Aansluitend zal de firma COS de nieuwe tribune plaatsen en zullen we, zonder onvoorzien oponthoud, in september onze sporthal feestelijk kunnen inhuldigen.

Echter tot die tijd dienen nog wel enkele zaken geregeld te worden waarop we wederom beroep zullen doen op jullie vrijwillige inzet. Zo zal tijdens het weekend van 15-16-17/06 een nieuwe lichtstraat gehangen worden waar vroeger de tl-verlichting boven de tribune hing. Tevens dienen er extra elektriciteitsvoorzieningen gelegd te worden voor de aansluiting van de nieuwe tribune alsook zullen er extra netwerkkabels getrokken worden in de sporthal ter voorbereiding op toekomstige projecten. Deze werken zullen onder leiding staan van Tony Van Gulik.

Wij zoeken voor dit betreffende weekend van vrijdagavond 15/06 tem zondag 17/06 nog enkele beschikbare vrijwilligers die Tony zouden kunnen/willen helpen bij het installeren van de nieuwe verlichting en het plaatsen van de nodige bekabeling. Graag contact opnemen met Ken Coekaerts voor meer details (0472/83.68.96 of ken.coekaerts@kwik-korfbal.be)

Tot die tijd is de zaal verboden terein voor onbevoegden. De nieuwe chape die afgelopen week werd geplaatst dient enkele weken uit te harden en mag niet betreden worden totdat deze zijn volle sterke verkregen heeft.

Overige werken die nog op de planning staan:

  1. vernieuwing van de veiligheids/vluchtdeuren
  2. plaatsen van extra isolatiepanelen waar de oude tribune heeft gestaan
  3. grondige poetsbeurt van de sporthal na afloop van de werken

 

Met betrekking van de aanbouw van onze nieuwe berging is er nog geen verder nieuws te melden. De eerste ontvangen offertes liggen momenteel een stuk boven het voorziene budget. We gaan de komende weken terug rond de tafel zitten met alle aannemers en hopen ook in dit project snel de eerste schop in de grond te kunnen steken!

Hieronder vinden jullie alvast enkele foto's van de vordering van de werken van afbraak tem plaatsing van de nieuwe chape!

Tot langst de lijn!

Raad van bestuur Kon. KWIK KC

Afgelopen zondag 25 maart werd finaal het startschot gegeven voor de renovatie van onze sporthal. 

Na 2 jaar denk en puzzelwerk is het moment eindelijk aangebroken. De eerste aannemers staan klaar om hun duit in het zakje te doen, maar eerst dient onze hal dan ook volledige leeg gemaakt te worden.

Op de eerste afbraakdag mochten we alvast 6 vrijwilligers verwelkomen die al een hele berg werk verzet hebben: zo werden de reservebanken en wedstrijdtafel afgebroken en werden alle sporttechnische installaties (schot- en wedstrijdklok) ontkoppelt alsook de huidige muziekinstallatie. Deze worden veilig opgeborgen om in een later stadium terug aangesloten te worden.

De railing rondom het veld is ook verdwenen en zal in de nieuwe hal niet meer terugkomen.

Onze geel/zwarte achterwand werd eveneens vakkundig gedemonteerd.

Gedurende de ganse dag hebben 2 paar helpende handen niets anders gedaan dan de rommel onder de tribune uit te sorteren en te verdelen in 2 grote stapels: rommel dat één van de komende weken zal opgehaald worden in een grof-vuil-container en één stapel (sport)materiaal dat we in de toekomst zeker nog gaan gebruiken. Wij kunnen u alvast mede delen dat de stapel afval/rommel het ruimschoots aan het winnen is. In de afgelopen 20 jaar hebben we aardig wat materiaal verzameld dat niet meer bruikbaar is. Om alvast een mooie relikwie te noemen: de discobar van voormalig KWIK DJ Peter Proost, inclusief de 2 originele Technics platenspelers, werd nog intact vanonder het stof gehaald. Peter is deze ook gelijk komen ophalen (waarvoor dank)! Voor deze antieke platenspelers zal hij in de Kloosterstraat nog een aardige cent krijgen vermoeden we. Of misschien geeft hij ze thuis wel een mooi plaats. Ik vermoed dat er wel wat mooie herinneringen kunnen opgehaald worden en enkele straffe verhalen kunnen gekoppeld worden aan de feestjes van toen.

Zo zie je maar... een grote berging is mooi en kan super handig zijn voor van alles en nog wat in op te bergen, alleen dienen we er wel op toe te zien dat het sportmateriaal voorrang krijgt! Ook al het clubmateriaal dat jaarlijks terug gebruikt dient te worden, kan bewaard worden in de nieuwe berging. Echter gaan we er wel streng op moeten toezien dat het daar dan ook bij blijft! Gelieve BBQ's, frietketels, stereoketens, kasten, ladeblokken, en al het ander waar u van denk "dat kunnen ze op de KWIK wel gebruiken" niet meer spontaan mee te brengen en/of achter te laten op de club. De volgende generatie Kwikkers die de nieuwe berging over x-aantal jaar zullen moeten opruimen zijn u alvast van harte dankbaar! :)

Na 2 dagen zijn we al aardig gevorderd in de afbraak van alle overbodige structuren in de sporthal en zijn we reeds kunnen beginnen aan de afbraak van onze tribune. Het meesterwerk dat decenia dienst heeft gedaan en waarop menig supporter talloze wedstrijden heeft kunnen volgen, is aan zijn laatste dagen toe.

De tribune die destijds, dankzij het winnen van de "niks voor niks" show door onze Kwikkers is kunnen bekostigd worden, werd uiteindelijk ook ontworpen en geplaatst door onze eigen leden. En na al die jaren is er op de ganse contructie nog geen sleet te merken. Enkel de banken en zijwanden kregen over de jaren heen een nieuwe laag verf. Buiten het praktische nut van deze tribune in onze hal, had deze ook een verbindingsfunctie binnen onze vereniging. Door de inzet van quasi de gehele club is deze tribune tot stand kunnen komen. Iedereen heeft er toen zijn of haar steen toe bijgedragen. En na al die jaren, en al die bezoekers staat deze nog steeds even sterk en stevig vastgezet in de fundamenten van onze hal.

We danken de leden die hiervoor hun vrije tijd hebben opgegeven, jullie hebben zo'n goed werk geleverd dat we zeker het dubbele van de tijd zullen nodig hebben om deze terug af te breken. :) 

Daar we het doel hebben om meer netto sportoppervlakte te creëren in onze hal, dient de huidige tribune te wijken voor een modernere versie die volledige elektronisch kan ingeschoven worden. Zo zal deze nieuwe versie, wanneer volledig ingeschoven, slechts een 2-tal meter breed zijn. Zodoende kunnen we finaal beschikken over een sportvloer die om en bij de 150m2 groter zal zijn.

Maar we zijn er nog niet!

Komende weken dienen nog allerhande taken uitgevoerd te worden om alles klaar te hebben voor de start van de renovatie van de sportvloer. Op 23 april zal de firma Jansen en Fritsen starten met de afbraak van de huidige sportvloer.

Een weekje vroeger, op 13 april staat de AFBRAAKPARTY op het programma. Wij hopen jullie allemaal daar te mogen verwelkomen zodat we op een gepaste, feestelijke manier afscheid kunnen nemen van onze huidige sportvloer.

Vrijwilligers gezocht dus de komende weken!

Taken die momenteel eerst op de agenda staan zijn:

  • afbraak van de tribune & opruimen van het afbraak materiaal
  • GEZOCHT: lassers die de metalen structuur in aparte delen kunnen lassen
  • vrijwilligers die dagje kunnen komen helpen wanneer de grofvuil container geplaatst wordt, zodat al het afval snel in de container kan geplaatst worden.
  • vrijwilligers die de 2 containers aan het kunstgrasveld kunnen opruimen zodat het het bruikbare sportmateriaal voorlopig in het materiaalhok buiten kan opgeslagen worden.

Heeft u tijd, zin en kan u niet stilzitten? Meldt u aan via mail bij Ken Coekaerts of Joeri Isenborghs! Zij zullen verder informeren mbt wat, waar en wanneer.

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Tot langst de lijn, aan de bar of bij de afbraak!

 

Beste kwikkers,

Allereerst willen wij, vanuit het bestuur van Kon. Kwik KC, onze trots uitspreken over het geel en zwarte legioen dat vrijdag en zaterdag Herentals veroverd heeft. We zijn dan ook fier dat we hier stonden met wederom een jeugdteam en sinds lange tijd ook met ons eerste team. Dit bewijst : er leeft wat op Kwik en we mogen op dit moment weer de vruchten plukken van al die uren, dagen, maanden en jaren van inzet van alle spelers, vrijwilligers, supporters, trainers en bestuurders.

Hoewel er momenteel nog een waas van teleurstelling en onbegrip hangt, denken wij dat we mogen besluiten dat er zeer veel Kwik-gezinden zijn onder ons, die alles willen geven voor onze teergeliefde club.

Dat we een vurige en kritische club zijn, daar steken we ons niet voor weg! En net zoals op elke club zal iemand zich wel eens laten gaan. Dat deze personen zich dan ook tegenover iedereen willen verontschuldigen, doet ons er enkel even bij stilstaan dat we nog altijd een club zijn voor de mensen, door de mensen.  Wij durven dan ook onze fouten toe te geven. Dus bij deze sluiten we Bart en Jacky met z’n allen terug in de armen en hopen we enkel dat ze even stilstaan bij zaterdagavond en geen onoverwogen beslissingen nemen. Ze staan voorop in ons legioen en supporteren al is het een lieve lust, en net daarvoor staan wij als club.

Met een hart voor elkaar!

Vervolgens gaan we een impulsieve beslissing ook niet overdramatiseren. Enkele leden vonden, terecht, dat we als bestuur een reactie moesten geven. Dat we achter de schermen er al sinds zaterdag 30 minuten na de match mee bezig waren hoeven we jullie niet te vertellen. We hebben dan ook gevraagd aan Bart en Jacky om hun excuses aan te bieden aan Kwik, AKC en de Korfbalbond en hebben dit vervoegd met onze eigen excuses aan de beheerraad van AKC en de KBKB.

Voor AKC is dit een afgesloten zaak, voor de KBKB eveneens.

Vanwege onze bondsvoorzitter mochten we het volgende vernemen:

Beste Patrick,

Bedankt voor jullie weloverwogen en oprechte verontschuldigingen.  Deze aanpak getuigt van respect voor onze sport.

We zien elkaar zeker nog in Herentals dit weekend !!

 

Sportieve groeten,

 

Danielle Ruts

Voorzitter

 

Het volledig hierbij laten leek ons niet de beste oplossing, dus de komende periode zullen wij acties ondernemen rond RESPECT en FAIRPLAY. Iedereen die daar zijn steentje aan wil bijdragen, al is het maar aanbrengen van ideeën, mag dit laten weten aan één van onze bestuursleden.

Om te besluiten zouden wij al onze leden willen oproepen om zaterdag om 16u in Herentals voor de laatste keer deze zaalperiode paraat te staan om onze U19 naar de titel te roepen, aan te moedigen, zingen,… Zolang het maar sportief en ludiek is en we onze waarden en normen van de club uitdragen!

C’mon biekes… Yellow Blacks Army!

 

Met sportieve groeten,

Yannick Van Dyck

(ombudsman)

 

namens het bestuur van Kon. Kwik KC

 

yannick.vandyck@kwik-korfbal.be

Op 23/04 start de aannemer met de uitbraak van onze huidige sportvloer. In de tussentijd dient echter nog het één en ander te gebeuren om onze zaal start klaar te maken.

We zijn reeds begonnen met het uitsorteren van het sportmateriaal uit de berging onder de tribune zodat we al het nog bruikbare sportmateriaal voorlopig kunnen stockeren in de 2 containers die buiten aan het veld staan. Alle overige materialen, kasten, decoratie, tafels, stoelen, etc zullen verdwijnen in een grofvuil container.

Ook de afbraak van de wedstrijdtafel, reservebanken, het naar beneden halen van de sponsorborden, opruimen gele en zwarte doeken, verwijderen van de railing rondom het veld en last but not least de afbraak van onze huidige tribune dient de komende periode te gebeuren.

Hiervoor hadden we dan ook graag enkelen onder jullie om hulp gevraagd om al deze zaken te helpen opruimen/afbreken.

Daar AKC, Scaldis en KBKB deze week nog volop gebruik maken van onze zaal hebben we het startschot iets verlaat zodat zij niet al te veel hinder zouden ondervinden van de afbraak.

Aanstaande zondag 25 maart gaan we dan finaal van start. Vrijwilligers die een gaatje vrij hebben in hun agenda worden van harte uitgenodigd om ons te vervoegen om 10u op KWIK.

We zullen eerst al de uit te voeren werken toelichten en afhankelijk van het aantal beschikbare vrijwilligers kunnen/zullen we deze werken onderverdelen aan diverse groepen. Ook de tijdslijn waarop alle werken dienen uitgevoerd te worden zal dan besproken worden in afweging met wie er zich wanneer kan vrij maken.

Indien er vrijwilligers zijn die willen komen helpen maar niet aanstaand zondag aanwezig kunnen zijn, geen probleem! Stuur een mailtje naar ken.coekaerts@kwik-korfbal.be of een sms naar 0472/83.68.98 met vermelding van naam en de mogelijke momenten waarop u eventueel een handje zou kunnen helpen en ik neem contact met u op.

 

De raad van bestuur en de rest van de club zijn jullie alvast heel dankbaar!

Latest News
NIEUWE SPONSOR: DKM CUSTOMS!
25/09/2024
NIEUWE SPONSOR: DE CRAECKER SERVICE!
06/11/2023
NIEUWE SPONSOR: SHOP2RUN EKEREN!
06/11/2023
NIEUWS | UIT DE VERGADERING
11/10/2023
ADOPTEER EEN STUK VAN ONZE ZAAL(VLOER)!
24/04/2023
NIEUWE SPONSOR: XTR-SHOP
25/07/2023
AFSCHEID VAN ONZE VOORZITTER JOERI ISENBORGHS
25/07/2023
NIEUWS | UIT DE VERGADERING
18/09/2023
FOTO'S
13/09/2022
BELANGRIJKE DOCUMENTEN
12/09/2022

Consilo Verzekeringen - Merksem

Fintro Bank Merksem

 

Apotheker Van den Dwey

Keurslagerij Buys

Lambrechtshoekenlaan 113
2170 Merksem

Opzoek naar een fitte en gezonde levensstijl?

 Voor voedingssupplementen:

(Kwik-leden krijgen 20% korting op voedingssupplement en/of training)

Binnenkort...
Recent News
NIEUWE SPONSOR: DKM CUSTOMS!
25/09/2024
NIEUWE SPONSOR: DE CRAECKER SERVICE!
06/11/2023
NIEUWE SPONSOR: SHOP2RUN EKEREN!
06/11/2023
NIEUWS | UIT DE VERGADERING
11/10/2023
ADOPTEER EEN STUK VAN ONZE ZAAL(VLOER)!
24/04/2023
Birthdays
16/11
Diana Youssef
17/11
SVEN DE RUYSSCHER
19/11
BRITT VAN RIET
19/11
MAARTEN DOOSSCHE
21/11
NOA LEDOUX
21/11
YARRIT LEEMANS
KWIK Twitter

Media

© 2019, website powered by Twizzit.com